Anthony Lassman je čovjek iza jednog od najekskluzivnijih svjetskih konzultantskih brendova u sferi luksuznog putovanja – Nota Bene Global. Njegova karijera započela je u luksuznom nekretninskom sektoru, no prava strast prema otkrivanju iznimnih mjesta i iskustava odvela ga je prema stvaranju potpuno drugačijeg pristupa luksuznim putovanjima.
Nota Bene Global nije agencija za putovanja u klasičnom smislu – to je vrhunska privatna konzultantska usluga namijenjena najsofisticiranijim putnicima svijeta. Klijenti Nota Bene su međunarodni ultra-high-net-worth pojedinci, koji ne traže samo destinaciju, već iskustvo koje mijenja perspektivu i ostavlja neizbrisiv trag.
Sa sjedištem u Londonu, Nota Bene Global nudi ekskluzivne, personalizirane itinerare – od privatnih ekspedicija na krajeve svijeta, do boravaka u najdiskretnijim luksuznim vilama, jahtama, pa sve do pristupa događanjima i lokacijama nedostupnim većini. Sve to temelji se na godinama osobnog istraživanja, izgrađenim odnosima i gotovo opsesivnoj predanosti detaljima.
Ekskluzivno za Bespoke.hr, Anthony otkriva što zaista znači živjeti i putovati na najvišoj razini:
Osmislili ste iskustva za neke od najzahtjevnijih pojedinaca na svijetu. Što vas je izvorno inspiriralo da osnujete Nota Bene Global i kako se vaša filozofija od tada razvijala?
Moja cjeloživotna fascinacija otkrivanjem, putovanjima, posjećivanjem novih mjesta uz promatranje kako se stvari rade i što izdvaja iznimne od ostalih. Pretvaranje ovoga u posao dogodilo se tek kada sam, nakon što sam pročitao članak u časopisu o hotelu i izjavio da ne vjerujem da bi novinar mogao tamo odsjesti, moja supruga me izazvala da i sam nešto napravim. Moja prethodna karijera bila je – luksuzne nekretnine, pa sam se konzultirao s kreativnom agencijom koja je izrađivala moje brošure o nekretninama kako bih smislio ideju za stvaranje najboljeg turističkog vodiča na svijetu.
Odabrao sam između 3 koncepta, a svidio mi se naslov Nota Bene koji znači „dobro zabilježi“- nešto što sam radio veći dio svog života. Knjige, koje su bile dostupne samo uz pretplatu, bile su skupe, ali su ih pretplatila neka vrlo impresivna imena koja su voljela sadržaj i stil “reci sve kako je…” bez ikakvog kompromisa u pogledu gledišta i nepristranosti.
Nakon toga smo odlučili da bi bilo bolje pretvoriti izdavačku djelatnost u servisni model, naplaćujući godišnje naknade za dizajniranje, rezerviranje, kuriranje i upravljanje putovanjima za međunarodne UHNW-ove s budžetom za najbolje od najboljih. Danas smo po tome poznati.
Luksuzna putovanja danas se odnose na pristup i personalizaciju. Kako definirate pravi luksuz u svijetu koji postaje sve automatiziraniji i homogeniziraniji?
Izvrsno pitanje, posebno s toliko samoprozvanih stručnjaka, influencera, sveprisutnih usluga itd., kao i društvenih mreža i plaćenog sadržaja itd. Sve se prije svega svodi na razboritost, znanje i iskustvo. Putovanja, koliko ja putujem i pružanje prilike našem timu da čini isto, pružaju neprocjenjiv uvid i iskustvo.
Zatim se radi o kontaktima i povezanosti na visokoj razini, kao i o poznavanju ljudi diljem svijeta koji čine razliku. Radi se i o kontekstualizaciji jer ne postoji „jedno rješenje“ za sve. Ulažemo veliki trud kako bismo upoznali svakog klijenta, njegov ukus i senzibilitet u pogledu destinacija, hotela, iskustava, stila restorana itd.
Zatim njihove interese – kulturu, sport, hranu i vino, ekskluzivnu kupovinu i dobrobit itd. kako bismo mogli dizajnirati i kreirati itinerere uzimajući sve u obzir. Čovjek mora biti sposoban inspirirati i razmišljati izvan okvira. Pravi luksuz može biti više stvari i luksuz se nikada ne bi trebao bojati jednostavnosti. Uvijek je to kada uživate u posebnom trenutku i stvarate uspomenu. To može biti jednako polarizirano kao planinarenje u Mongoliji naspram krstarenja jahtom kroz Eolske otoke Sicilije. Ili provođenje vremena s prijateljima i voljenima na prekrasnom imanju u Toskani s osobljem, vrhunskim kuharom i somelierom naspram ekspedicije na Antarktiku, privatnim letom iz Cape Towna nakon safarija svjetske klase.

Vaši su uvidi vrlo traženi, no diskrecija ostaje ključni dio vašeg brenda. Kako postižete ravnotežu između vidljivosti i ekskluzivnosti?
Ako sam dobro shvatio ovo pitanje, moramo vrlo dobro poštovati želje naših klijenata i nekih naših ‘dobavljača’ i kontakata na najvišoj razini. Diskrecija je ključna, posebno kada se radi o relativno malom broju visokoprofiliranih, UHNW klijenata.
Kako Vi i Vaš tim identificirate destinacije, objekte ili usluge koje zadovoljavaju Nota Bene standard? Postoji li određena destinacija ili trend zbog kojeg ste trenutno uzbuđeni?
Putujemo naširoko i sve doživljavamo iz prve ruke. Obavljamo terenski posao kako bi naši klijenti mogli ubrati plodove. Jako smo uzbuđeni zbog Siwe u Egiptu; Al-Ule u Saudijskoj Arabiji; svega novog što prolazi test Nota Bene. Zatim se radujemo i zbog novog dizajna, modernih klubova na plaži, novih gradskih hotela i restorana, svega što je vezano uz suvremenu umjetnost i godišnju umjetničku scenu… Volimo biti u prvim redovima novog i stalno promjenjivog “najbolje od najboljeg” u glavnim gradovima Londonu, Parizu, New Yorku itd. Mrzimo osrednjost i generičko, ali možemo prihvatiti jednostavnost tamo gdje postoje strast i integritet.
Po vašem mišljenju, koji su ključni elementi koji razlikuju zaista iznimno iskustvo putovanja od luksuznog?
Prava iznimka je često kada se dogodi nešto neočekivano. To može biti susret s nekim, na primjer sa svjetski poznatim umjetnikom, povjesničarom ili istraživačem…
Također, kada se privatnim prijevozom 3 dana pretvore u osjećaj kao tjedan, na primjer… privatnim avionom, brodom, helikopterom i možete se lako prevesti, bez obzira na raspored, te slobodno raditi što god i kad god raspoloženje nalaže. Capri na jednodnevnom krstarenju s ručkom na plaži Amalfijske obale; kasno poslijepodne helikopterom do Napulja za MADRE kako bi se sastao s glavnim kustosom, nakon čega slijedi večera u gradu i sljedeći dan na Siciliju i otoke…
Kada sve to ide besprijekorno, kombinirajući različita iskustva i lokacije, stvara se iznimka. Ali ovo bi jednako lako moglo biti iznimka i na pažljivo odabranom putovanju u Japan koje ide daleko iznad onoga što pruža „normalno putovanje“. Još jednom, uvijek se sve svodi na posebne ljude na posebnim mjestima koji pomažu u stvaranju neizbrisivih uspomena… uvijek potkrijepljeno pravim izborom hotela i gastronomskih iskustava…


Vaši su klijenti često ultra-bogati pojedinci sa zahtjevnim načinom života. Što najviše traže kada se obrate Nota Bene Global?
Povjerenje, znanje, iskren savjet s nepristranim mišljenjem i pružanje vrhunske usluge
Što mislite o trenutnom stanju na tržištu luksuznih putovanja i kako vidite njegov razvoj u sljedećih 3-5 godina?
Osobna usluga iskusnih, sofisticiranih ljudi koji žive i dišu luksuz u njegovim raznim oblicima, osvojit će sve ostalo. Ne može se ponoviti ničim drugim, posebno na najvišem dijelu tržišta.
Kad biste morali preporučiti jedno nezaboravno iskustvo za nekoga tko je nov u svijetu putovanja po mjeri, što bi to bilo i zašto?
Rekao bih da za ljeto osmislimo ili nešto posebno u Italiji ili na grčkim otocima, uključujući najbolje hotele, vile i odličan brod za dane na otvorenom ili safari u Bocvani u vrhunskim hotelima s vrhunskim stručnjacima za divlje životinje.
Zimi bi to moglo biti ili odabrano putovanje koje pokriva Čile i završava u Patagoniji ili Australaziju zbog same raznolikosti krajolika, prekrasne hrane i nekih od najboljih butik hotela na svijetu, posebno na Novom Zelandu.
Tijekom prelazne sezone (razdoblja putovanja između vrhunca i izvan vrhunca sezone, obično u proljeće i jesen) letite privatno u jedan od najljepših europskih gradova poput Madrida, Milana, Firence ili Pariza i pogledajte najbolje od umjetnosti, kupovine, luksuznih hotela i odličnih restorana.
Alternativno, odaberite jedan od naših favorita za egzotično iskustvo poput Maroka, Egipta, Indonezije…

Izgradili ste brend koji je istovremeno vrlo osoban i globalno relevantan. Što za vas znači “bespoke” na osobnoj razini?
Bespoke može poprimiti mnogo oblika…
Na primjer: prošle godine u Kolumbiji susret s jednom od mojih omiljenih suvremenih umjetnica u njezinom studiju – Olgom da Amaral, koja ima devet desetljeća; poziv na putovanje koje je moj tim osmislio za američkog filantropa, koji vodi skupinu teško ranjenih veterana u Pariz, Versailles i Normandiju, let privatnim avionima iznad plaža iskrcavanja na Dan D i susret s povjesničarima i onima koji se sjećaju događaja iz tog doba. To je također “bespoke”. Pa poziv vlasnika poznatih vinarija Smith-Haut Lafitte na piknik ručak na njihovom privatnom otoku usred rijeke Garonne u Francuskoj – ne treba ni spominjati da je to uključivalo barem jednu bocu izvanrednog bordeaux vina iz njihove kolekcije
Što vas i dalje oduševljava u vezi s onim što radite i što je sljedeće za Nota Bene Global?
Što me uzbuđuje? Otkriće, novo, svakodnevno učenje o nekom mjestu i nečemu za što prije nisam čuo… To je ono što me tjera da ustanem iz kreveta tako rano ujutro i ispunjava mi dan, održava mi um budnim i živim, čini da se osjećam mlado i relevantno… Što znači mirovina kada voliš ono što radiš?

Ono što Nota Bene Global izdvaja od konkurencije je dubinska razina personalizacije – svaki plan puta kreira se nakon detaljnog razgovora s klijentom, uzimajući u obzir njegove interese, stil života i estetske preferencije.
U svijetu preplavljenom “luksuznim” concierge servisima i putničkim influencerima, Nota Bene Global ostaje vjeran svom načelu: luksuz je stvar ukusa, diskrecije i znanja. Njihova usluga nije masovna, ne oglašava se, i ne cilja široku publiku – ona postoji isključivo za one koji znaju prepoznati istinsku vrijednost iskustva iza kulisa. Više o Nota Bene Global pogledajte na njihovim službenim stranicama notabeneglobal.com.
Photos and video: notabeneglobal.com