Kada se govori o uspješnim ženama u regiji jedno ime je nezaobilazno, Lana Bedeković Rosandić, suvlasnica marketinške agencije Alert.
Lana ne samo da vodi jednu od najinovativnijih agencija za oglašavanje u regiji, već postavlja standarde u organizaciji luksuznih evenata i brendiranju. Njena posvećenost poslu, talent za kreativno rješavanje problema te razumijevanje potreba klijenata učinili su Alert sinonimom za vrhunsku uslugu i nepogrešiv pristup.
Lana je prepoznata po svojoj vjeri u kreativnost kao ključnoj komponenti uspješnog biznisa. U njenom svijetu, oglašavanje nije samo linearna komunikacija – već dinamičan proces koji uključuje strategiju, reakciju potrošača i stalnu prilagodbu. Kako sama kaže, “kreativnost u funkciji biznisa” je ono što pokreće njen tim. Kultura tvrtke temelji se na međusobnom povjerenju, kolektivnoj inteligenciji i zajedničkom rastu, što potvrđuje i mladi, ali izrazito uspješan tim agencije Alert.
Jedan od najzanimljivijih aspekata njenog poslovanja jest organizacija luksuznih događaja diljem regije. Alert je zadužen za neke od najprestižnijih evenata koji odišu luksuzom, elegancijom i savršenom izvedbom. Klijenti često ističu kako je Lana sa svojim timom u stanju pretvoriti čak i najkompleksnije zahtjeve u besprijekorno iskustvo. Ovaj segment poslovanja zahtijeva ne samo organizacijske vještine, već i vrhunsko razumijevanje brendiranja i emocija koje luksuzni eventi prenose sudionicima.
Ona vjeruje kako se marketing stalno mijenja, a prilagodba tim promjenama ključna je za uspjeh. Digitalizacija, promjene u ponašanju potrošača i zahtjevi za održivim poslovanjem oblikuju budućnost oglašavanja. Kako bi odgovorili na te izazove, Alert koristi jedinstven spoj strategije i kreativnosti, podržan podacima i analitikom, kako bi oblikovali kampanje koje učinkovito komuniciraju s ciljanim skupinama.
S Lanom smo razgovarali o njenom poslovnom putu, izazovima vođenja uspješne agencije i viziji budućnosti.
Vaš profesionalni put traje već gotovo dva desetljeća. Što vas je potaknulo da pokrenete vlastitu agenciju Alert? Što vas je najviše motiviralo u trenucima neizvjesnosti?
Čim sam nogom kročila u agenciju, ubrzo nakon završenog Arhitektonskog fakulteta, znala sam da je to posao kojim ću se baviti cijeli svoj život. Dinamičnost, kreativnost, brainstorminzi, timski rad, različiti klijenti i projekti – agencija je stvarno jedno od rijetkih mjesta gdje se konstanto uči, gdje imate priliku surađivati s velikim broj ljudi iz različitih sfera, gdje imate brzi feedback na svoj rad – to je nešto što me privuklo i još uvijek me drži u ovom poslu. Karijeru sam počela graditi negdje kada je digitalni marketing lagano ulazio u sve sfere marketinga i života.
Alert je nastao kao reakcija na tada tradicionalne marketinške agencije – primarno na njihov pristup planiranju komunikacije koje je potpuno ignoriralo digitalni marketing, ali i njihove modele poslovanja tj. organizacijsku strukturu i upravljanje talentima koji su tražili novi pristup pojavom novih medijima i digitalizacijom općenito.
Kao tada već etablirani strateg komunikacije, jasno mi je bilo da će se rastom digitalnog marketinga i pojavom društvenih mreža pogotovo, agencije u budućnosti morati mijenjati. Moram iskreno priznati da sam tada mislila da će se tržište brže mijenjati no vrijeme je pokazalo da sam odabrala pravi put. U tim počecima, osim želje da Alert bude što kreativniji i inovativniji u pristupu, a isto je i danas, najviše su me motivirali odlični rezultati naših klijenata. Nikada mi cilj nije bio da budemo najveći već da budemo prepoznati na tržištu kao jedinstveni, pouzdani te da naše kampanje klijentima donose rezultate.
Alert je poznat po radu s luksuznim brendovima i organizaciji visoko profiliranih događanja. Koje elemente smatrate ključnima za uspješno pozicioniranje luksuznog eventa? Kako prepoznajete pravu mjeru između kreativnosti i profesionalne izvedbe u takvim projektima?
Kroz rad s nekim od najvećih globalnih i lokalnih brandova kroz godine, pogotovo iz sfere lifestyle-a i IT-a, stekli smo veliko i neprocjenjivo iskustvo, a time i reputaciju da smo najbolji izbor za luksuzne brendove tj. brendove koji se obraćaju opinion leaderima i trendsetterima. Jako dobro smo upoznali to tržište i znamo što funkcionira.
Mi smo full service marketinška agencija, većina projekata koje radimo povezani su s digitalnim marketingom – bilo da se radi o produkciji sadržaja, influencer marketingu, dizajn web stranica… ali ispalo je da su eventi, i baš visoko profilirani eventi ono po čemu smo najpoznatiji. Nekada mi to baš i nije drago jer smo izuzetno jaki u strateškom upravljanju brendovima i komunikaciji.
Htjela bi ovdje istaknuti da se to dogodilo vjerojatno iz nekog našeg uvjerenja da bi se zabava, tehnologija i oglašavanje konstantno trebale ispreplitati te da je to formula za odlične kampanje. Industrija oglašavanja ne stvara već prati trendove te skoro sve u našem biznisu dolazi iz industrije zabave tj. kultnih filmskih studija i televizijske i glazbene scene.
Putovanje kupaca nikada nije linearno. Kupac često dugo krivuda na svom putu prije nego napuni košaricu. Zato su događaji izuzetno bitan taktički alat unutar marketing miksa.
Kod planiranja, pogotovo kada se radi o luksuznom eventu, bitno je, prije svega, razumjeti ciljnu skupinu i odrediti „vibe“ koji želite prenijeti. Isto tako, uz kreativnost, izuzetno je bitno da je baš svaki, čak i najmanji element eventa, pomno osmišljen i doveden do savršenstva u egzekuciji. Nama kreativnost nikada nije sama sebi svrha – apsolutno sve mora imati smisla i biti rađeno, prije svega, za ljude i po ljudskoj mjeri.
Svijet luksuznog marketinga često počiva na suptilnim detaljima i rafiniranosti. Na koji način kombinirate inovacije s tradicijom u pristupu komunikaciji luksuznih brendova i događanja?
Jako pažljivo pristupamo komunikaciji luksuznih brendova i osmišljavanju i egzekuciji događaja. Inovativni možete biti na bezbroj načina – nama je izuzetno bitno razumjeti brand DNA te ponuditi nešto što je u skladu s brendom, a opet da je novo i drugačije, bitnije je biti originalan što je često vrlo teško.
Svjedoci smo sve veće potrebe brendova da se prilagode održivom poslovanju i ekološkim vrijednostima. Kako se luksuzni brendovi s kojima surađujete nose s ovim izazovom, i kako im vi pomažete u transformaciji?
Mi uglavnom radimo s internacionalnim brendovima koji na globalnom nivou znaju da moraju mijenjati svoje globalne prakse i prilagođavati svoje poslovanje. Ja sam magistrirala neprofitni marketing, i što sam još davno spoznala je da će održivo poslovanje i održivost u nekom trenutku postati ključni za rast tvrtki, tako da smo našim klijentima pouzdan partner i savjetnik kada se radi o provođenju različitih strategija održivosti na lokalnom tržištu.
Kako vidite budućnost marketinga i oglašavanja, osobito u regiji, u kontekstu sve bržeg razvoja tehnologija i platformi? Smatrate li da će celebrity influenceri ustupiti mjesto virtualnim influencerima?
Marketing i oglašavanje prošli su kroz velik broj promjena posljednjih godina, Tik Tok jako raste, tu su streaming platforme, umjetna inteligencija koja uzima maha tako da je budućnost našeg posla u svakom slučaju zanimljiva.
Organizacija događanja prolazi kroz velike promjene u posljednjih nekoliko godina. Što vidite kao budućnost luksuznih evenata, i kako će tehnologija nastaviti mijenjati iskustva gostiju?
Tehnologija i digitalno mogu biti i jako zamorni. Društvena izolacija i usamljenost globalno rastu, a želja za povezivanjem izraženija je nego ikada – zato ne mislim da će implementacija tehnologije biti ključna – događaji će biti sve više fokusirani na stvaranje interakcija između ljudi, a ne s tehnologijom. Naši eventi uvijek su rađeni po ljudskoj mjeri – bitno nam je stvoriti nezaboravno iskustvo, ali i emotivno – to se ne odnosi samo na fizičko zbližavanje ljudi već i recimo prizivanje nostalgije, referiranje na različite kulturne reference i slično.
Budućnost događaja zamišljam kao neraskidivost digitalnih i fizičkih područja u kohezivna iskustva, duboko ukorijenjena u biti ljudske potrebe za povezanošću.
Luksuzni sektor zahtijeva posebnu vrstu strateškog promišljanja. Na koji način razvijate dugoročne strategije za svoje klijente kako bi se njihovi brendovi održali relevantnima i poželjnima?
Svaka strategija proizlazi iz poznavanja ciljne skupine, tržišta i konkurencije zato kontinuirano pratimo istraživanja, predviđanja i trendove iz različitih područja, a nekad istraživanja provodimo i sami. Sada, nakon što Alert postoji već 20 godina, posjedujemo veliko iskustvo kako pristupiti nekom poslovnom problemu i koja je uloga marketinga i komunikacija u rješavanju istog. Isto tako, kontinuirano pratimo razvoj brendova za koje radimo tj. zajednički s klijentom revidiramo strategije i proaktivno im i partnerski pomažemo u ostvarivanju ciljeva.
Često se ističe kako žene na vodećim pozicijama nailaze na dodatne prepreke. Koje biste izazove istaknuli kao najznačajnije, i kako ste ih savladali?
Biti žena u biznisu nekad je prepreka, ali nekada i velika prednost. Bilo je puno izazova na putu ka gradnji Alerta kakav je on danas no kompetitivnu prednost ostvarili smo upravo time što smo se fokusirali na naše prednosti. Pozicija žena u društvu općenito, ne samo u poslovnom svijetu, još uvijek je nešto na čemu trebamo svi zajedno puno raditi, iako ima dosta pozitivnih promjena – svašta bih mogla napisati na ovu temu no to je za neki drugi intervju. Samo ću reći da je nevjerojatno je da u 2024. ovo još uvijek vruća tema.
Postoje li neki specifični savjeti koje biste dali mladim ženama koje žele ući u svijet poduzetništva i preuzeti vodeće uloge?
Mislim da je svakako korisno da prije nego krenu u poduzetništvo probaju steći iskustvo u različitim tvrtkama. Osim što morate biti izvrsni u onome što vam je „core“, vođenje vlastite tvrtke zahtjeva puno znanja i vještina iz različitih područja kao npr. financija, upravljanja ljudskim resursima i dr. Osnivač Alibabe Jack Ma je u nekom intervju-u rekao da svim mladima savjetuje da isprobaju raditi u velikoj korporaciji, maloj privatnoj tvrtki te onda u svojoj vlastitoj – to je odličan savjet.
Koji su daljnji planovi za Alert i koje projekte imate u pripremi koji će unaprijediti Vaše poslovanje?
Kod nas je uvijek nepredvidivo i dinamično – svašta se radi, od lansiranje jedne genijalne aplikacije koja će unaprijediti turističku ponudu Hrvatske do evenata na stranim tržištima. Svakako nas pratite i dalje.
Za Lanu, uspjeh nije samo mjeren kroz brojeve već i kroz pozitivni utjecaj koji može ostaviti na društvo. Alert se aktivno uključuje u humanitarne projekte, što je dodatni pokazatelj njihove posvećenosti zajednici.
Lanin put od ideje do jedne od vodećih marketinških agencija u regiji inspiracija je za sve koji žele uspjeti u svijetu biznisa. Njena posvećenost kvaliteti, eleganciji i inovaciji dokazuje kako je moguće kombinirati strast i profesionalizam na način koji nadahnjuje i podiže standarde industrije.
U vremenu kada se sve brzo mijenja, sa svojim istančanim osjećajem za estetiku i strateškim pristupom, Lana Bedeković Rosandić redefinira luksuzno iskustvo, te svojim vizionarstvom i liderstvom kreira priče koje odjekuju autentičnošću i elegancijom.
U nastavku donosimo kratki pogled iza kulisa našeg druženja: