Ferrari je danas predstavio F80 i ispisao novo poglavlje u povijesti legendarnih superautomobila koji nose značku Prancing Horse. F80 će se proizvoditi u ograničenoj seriji od samo 799 primjeraka i pridružuje se panteonu ikona kao što su GTO, F40 i LaFerrari prikazujući najbolje što je marka sa sjedištem u Maranellu postigla u pogledu tehnologije i performansi.
Još od 1984. Ferrari je povremeno izdavao novi superautomobil koji je predstavljao vrhunac vrhunske tehnologije i inovacije svoje ere i kojemu je bilo suđeno da postane ukorijenjen u popularnoj kulturi. Namijenjeni najzahtjevnijim klijentima marke, ovi su automobili odmah postali legende još za života, ostavivši neizbrisiv trag ne samo u povijesti Ferrarija, već i u povijesti samog automobila.
Najnoviji dodatak ovoj obitelji, F80, ima zadatak utjeloviti vrhunsko inženjerstvo za vozilo s motorom s unutarnjim izgaranjem i koristi sva najnaprednija tehnološka rješenja, uključujući najnoviju generaciju hibridne tehnologije za pogonski sklop, kako bi se postigle neusporedive razine snaga i moment. Svaki aspekt arhitekture zamišljen je da maksimizira performanse, od šasije od ugljičnih vlakana i ekstremnih aerodinamičkih rješenja daleko iznad svega viđenog u cestovno legalnom automobilu, do novog aktivnog ovjesa optimiziranog da omogući vozaču da iskoristi svaki djelić performansi iz auto na stazi.
Arhitektura F80 je toliko ekstremna da odabrani raspored rezultira užom kabinom s rasporedom usmjerenim na vozača, koji unatoč tome još uvijek nudi izvrstan prostor i udobnost za putnika. Ovaj izbor imao je ključne prednosti u smislu smanjenja otpora i težine.
Područje kokpita stoga ima jasan dojam jednosjeda, unatoč činjenici da je automobil homologiran za dva putnika, što je rezultiralo arhitekturom koju bismo mogli nazvati “1+”. Primarni razlog za ovaj izbor bilo je smanjenje širine, u korist aerodinamike (s manjim otporom) i uštede na težini. Ovaj koncept potpuno je u skladu sa svijetom motosporta iz kojeg ovaj automobil ne samo da crpi inspiraciju već i nasljeđuje tehnološka rješenja.
Kao što je uvijek bio slučaj s Ferrarijevim superautomobilima koji su prethodili F80, pogonski sklop se temelji na najfinijem izrazu tehnologije u motosportu. GTO i F40 pokretao je turbo V8, jer su bolidi Formule 1 koristili turbo motore 1980-ih. Danas se iu Formuli 1 iu Svjetskom prvenstvu u izdržljivosti (WEC) pogonski sklopovi sastoje od turbo V6 ICE motora povezanih s 800 V hibridnim sustavom. Tada je bilo sasvim prirodno da se ova arhitektura – ista arhitektura koju koristi 499P, koji je odnio dvije uzastopne pobjede na 24 sata Le Mansa – prenese u novi F80.
Aerodinamika igra ključnu ulogu na F80, s rješenjima kao što su aktivno stražnje krilo, stražnji difuzor, ravno podvozje, prednje trokrilno krilo i S-Duct koji rade zajedno kako bi stvorili 1000 kg potisne sile pri 250 km/h. Ovaj rezultat je dodatno poboljšan zahvaljujući aktivnom ovjesu, koji izravno doprinosi stvaranju efekta tla. Performanse su poboljšane električnom prednjom osovinom, koja donosi mogućnost pogona na sva četiri kotača kako bi se još učinkovitije iskoristio okretni moment i snaga, te nove kočnice s tehnologijom CCM-R Plus izvedenom iz motosportova.
Kao i svi superautomobili koji su mu prethodili, F80 označava početak nove dizajnerske ere za Ferrari, s napetijim, ekstremnijim dizajnerskim jezikom koji naglašava njegovu trkaću dušu. Postoje jasne reference na znakove posuđene iz zrakoplovstva, koje naglašavaju vrhunsku tehnologiju i elegantan inženjering svakog tehničkog rješenja. Ali ima i naklona njegovim svetim precima koji jasno iskazuju slavnu lozu F80.
Kompaktne proporcije kabine omogućene su odabirom kokpita inspiriranog trkaćim jednosjedom, stvarajući vizualnu percepciju sličnu zatvorenom bolidu Formule 1. Dugotrajan proces koji je uključivao dizajnere, inženjere, stručnjake za ergonomiju i stručnjake za Color & Trim kulminirao je originalnim novim rješenjem koje nedvosmisleno postavlja vozača kao protagonista u kabini i pretvara automobil u “1+”.
F80 se također može pohvaliti novim upravljačem razvijenim posebno za ovaj automobil, koji će se pojaviti u budućim cestovnim modelima. Nešto manji od svog prethodnika i sa spljoštenim gornjim i donjim obručima, upravljač također ima manju izbočinu, poboljšavajući vidljivost i naglašavajući sportski osjećaj tijekom vožnje. Bočne zone ruba su optimizirane kako bi osigurale bolje prianjanje sa ili bez rukavica. Fizičke tipke na desnoj i lijevoj ruci upravljača vraćaju se ovdje, zamjenjujući potpuno digitalni raspored koji je koristio Ferrari posljednjih godina rješenjem s tipkama lakšim za korištenje koje se odmah mogu prepoznati dodirom. Više o ovom superautomobilu pogledajte ovdje.