Ivana Kolar, CEO Julius Rose

Share
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Ivana Kolar, žena iza velikih uspjeha, sinonim je za inovaciju i razvoj u hrvatskom turizmu. Sa svojim bogatim iskustvom u poslovnom upravljanju, posebno kada je bila direktorica Terma Tuhelj, Ivana je oblikovala način na koji percipiramo luksuzne wellness destinacije. Terme Tuhelj, koje su pod njenim vodstvom izrasle iz skromnog objekta u najveći kontinentalni resort s četiri zvjezdice, danas privlače domaće i međunarodne goste željne vrhunske usluge. Resort je postao standard za wellness ponudu u Hrvatskoj, a Ivana je bila ključna figura u stvaranju ovog uspjeha.

Ona je vizionarka koja je nagrađena prestižnim priznanjima za svoje menadžerske vještine, uključujući i nagradu Menadžer godine 2011. godine. Sada vodi svoju tvrtku Julius Rose, specijaliziranu za poslovno savjetovanje i upravljanje investicijskim projektima u turizmu. Međutim, njen projekt Tourism 365, predstavlja korak naprijed u promišljanju budućnosti turizma. Tourism 365 okuplja ključne aktere industrije te nudi platformu za raspravu o trendovima, izazovima i mogućnostima za cjelogodišnji turizam.

Što Vas je motiviralo da se upustite u svijet turizma i poslovnog savjetovanja?

Turizam me oduvijek fascinirao kao vrlo kreativna industriju s u kojoj je moguć konstantan razvoj. Volim putovati i smatram turizam važnom poveznicom među ljudima i kulturama. Gotovo 13 godina bila sam direktorica Terma Tuhelj i vodila intenzivan razvoj najvećeg kontinentalnog resorta u Hrvatskoj. Tijekom tog razdoblja vodila sam nekoliko ciklusa značajnih investicijskih projekata i paralelno podizala kvalitetu poslovanja i uvodila nove sadržaje, ne samo u Termama, već i na nacionalnoj razini. To mi je omogućilo vrijedno iskustvo i priliku za učenje kroz rješavanje različitih izazova i problema. Volim promjene i nove izazove, izrazito sam kreativna i imam strateški pristup. Bavim se i edukacijom, uvijek vidim rješenja i u poslovno savjetovanje krenula sam spontano i kao logičan nastavak dotadašnje karijere.

Vaš rad u Termama Tuhelj bio je ključan za razvoj tog resorta. Možete li podijeliti najznačajnije projekte i inicijative koje ste pokrenuli tijekom tog razdoblja, a koje su pridonijele uspjehu Terma?

Jedan od ključnih projekata bio je razvoj wellness i spa usluga, gdje smo implementirali inovativne koncepte koji su Termama Tuhelj omogućili da se istaknu na tržištu. Na neki način bili smo u tome prvi i „odgojili“ tržište takvih usluga. Također, pokrenuli smo nekoliko velikih investicija u smještajne kapacitete i dodatne sadržaje, što je značajno podiglo razinu kvalitete i privuklo nove goste. Ključna je bila izgradnja novog hotela Well 2012.g., što je omogućilo podizanje kvalitete poslovanja na 4* i repozicioniranje na tržištu, nakon čega je uslijedio intenzivan rast poslovanja. Taj rast omogućio je daljnji razvoj sadržaja i kvalitete. Fokus na održivost i personalizirano iskustvo gosta također je bio ključni dio strategije.

Terme Tuhelj

Koji su najveći izazovi s kojima ste se suočavali dok ste bili direktorica Terma Tuhelj? Kako ste se nosili s promjenama na tržištu, zahtjevima gostiju i održavanjem visoke kvalitete usluge u uvjetima brzorastuće konkurencije?

Jedan od najvećih izazova bilo je pokretanje poslovanje nakon što su naslijeđena infrastruktura i zaposlenici bili tri godine u stečaju i početak prvih investicija. Na početku nitko nas nije shvaćao ozbiljno, jer je fokus bio na morskom turizmu, a mi smo s ambicioznom pričom o cjelogodišnjem poslovanju baziranom na termalnom turizmu i wellnessu, koji tada još nije bio razvijen, mnogima izgledali kao da ne možemo uspjeti. No, nakon realizacije investicija i značajnog rasta poslovanja, situacija se promijenila. Izazov je bio i balansiranje različitih sadržaja poslovanja koji su bili na različitim nivoima kvalitete s obzirom da ogroman resort nije bilo moguće renovirati odjednom u cijelosti. Izazov je bio i rad s ljudima i njihov razvoj.

Vodili ste razne uspješne projekte, od Terma Tuhelj do pokretanja Tourism 365. Koje su ključne vrijednosti i principi koje primjenjujete kao profesionalac u turističkoj industriji, a koji Vam pomažu u vođenju velikih projekata?

Ključne vrijednosti su mi inovacija, održivost i timski rad. Uvijek se trudim prepoznati prilike koje donose dugoročnu vrijednost, a istovremeno radim na izgradnji okruženja koje potiče kreativnost i suradnju. Transparentnost i otvorena komunikacija su također važni kako bi svi uključeni u projekt razumjeli ciljeve i dali svoj maksimalan doprinos. Vjerujem kako je sve moguće i uvijek vidim potencijalna rješenja.

Što smatrate Vašim najvećim profesionalnim uspjehom do sada? Je li to neki specifičan projekt, postignuće u smislu rasta poslovanja ili možda dugoročan utjecaj na industriju turizma u Hrvatskoj?

Izdvojila bih upravo razvoj poslovanja Terma Tuhelj i pretvaranje jednog zapuštenog resorta koji nije imao niti minimalne uvjete poslovanja u najmoderniji termalni resort 4+ u Hrvatskoj, te kreiranje konferencije TOURISM 365 kao važne platforme za razgovor o održivom cjelogodišnjem turizmu, za razmjenu ideja, pokretanje novih inicijativa i stvaranje poslovnih prilika za sve uključene. Vjerujem da projekti koje vodim ili u kojima sudjelujem dugoročno utječu na razvoj pojedinih dijelova turizma i na to sam ponosna. Uvijek u svom radu gledam širu sliku i privlače me projekti kojima mogu doprinijeti društvenom okruženju.

TOURISM 365 je prepoznat kao ključna konferencija koja okuplja vodeće stručnjake u turizmu. Što je za Vas osobno značilo pokrenuti ovaj projekt i što Vas inspirira da nastavite razvijati konferenciju svake godine?

Pokretanjem TOURISM 365 htjela sam ukazati na potencijale koje Hrvatska ima za razvoj cjelogodišnjeg turizma. Prva konferencija bila je izrazito uspješna i pokazala da je razgovor o toj temi izrazito potreban, pa smo krenuli u organiziranje i druge konferencije. Kroz godine smo doveli čitav niz stručnjaka koji donose svoje vizije razvoje i uspješne poslovne prakse te je konferencija spontano postala međunarodna, preko online-a prate nas sudionici iz 25+ država.  Upravo je održana 8. konferencija i kroz godine smo razvijali projekt i svake godine trudimo se kreirati nove sadržaje, kako bi zadržali pozornost i ponudili uvijek nešto novo i korisno.

Konferencija TOURISM 365
Konferencija TOURISM 365
Konferencija TOURISM 365
Konferencija TOURISM 365

Kroz svoju karijeru ste radili s brojnim suradnicima i timovima. Koje osobine smatrate ključnim kod lidera u turizmu i što tražite u ljudima s kojima surađujete?

Ključne osobine lidera su jasna vizija, fleksibilnost i sposobnost da inspirira druge. Također, važno je biti empatičan i otvoren za nove ideje. Tražim suradnike koji dijele iste vrijednosti – one koji su proaktivni, kreativni i spremni učiti te koji imaju strast za turizam i inovacije. I koji vole raditi.

Kako definirate luksuz u kontekstu hotela i resorta? Na što se stavlja naglasak kada se razvija turistička ponuda koja cilja na goste koji traže luksuzan doživljaj?

Luksuz u turizmu danas nije samo u materijalnim stvarima poput skupe opreme ili ekskluzivnih soba, već u personaliziranom iskustvu i posebnom doživljaju. To uključuje autentičnost, vrhunsku uslugu, nova iskustva, povezivanje s lokalnom zajednicom i pažnju prema detaljima. Naglasak je na stvaranju trenutaka koji gostu daju osjećaj posebnosti i jedinstvenosti.

Turizam je industrija koja se brzo mijenja. Kako se nosite s brzim promjenama u navikama putnika i tržišnim trendovima? Što smatrate ključnim za dugoročni uspjeh u turizmu u budućnosti?

Ključno je ostati informiran i prilagodljiv. Svaka promjena donosi prilike, a uspjeh dolazi onima koji su spremni prepoznati trendove i brzo reagirati. Održivi razvoj, digitalna transformacija i fleksibilna ponuda bit će ključ za dugoročni uspjeh. Naš mentalitet nameće otpor prema promjenama, što je meni nerazumljivo, vjerujem da je svaka promjena dobra, a svaki problem prilika za razvoj i brušenje kvaliteta.

Kao osoba koja je uvelike doprinijela razvoju turizma u Hrvatskoj, što biste savjetovali mladima koji žele uspjeti u ovoj industriji? Kako se nositi s izazovima i ostvariti uspjeh u tradicionalno zahtjevnom poslovnom okruženju?

Moj savjet mladima je da budu strpljivi, uporni i otvoreni za nove ideje. Važno je stalno učiti, biti preaktivan i prepoznati prilike. Turizam je industrija koja zahtijeva strast, ali i hrabrost da se ponekad izađe iz zone komfora i preuzme rizik. Studentima kojima predajem trudim se prenijeti važnost gledanja  unaprijed i razmišljanja izvan okvira. Ako ne sanjamo velike stvari, ne možemo ih niti ostvariti.

Kroz karijeru dugu više od dva desetljeća, Ivana je postala simbol uspjeha, inovacije i predanosti. Ono što je izdvaja nije samo poslovni uspjeh, već i njezina strast za stvaranjem održivih i luksuznih turističkih proizvoda koji privlače globalne posjetitelje. U nastavku pogledajte kratki video našeg druženja s Ivanom, te atmosferu u Termama Tuhelj i na konferenciji Tourism 365.

 

Photos: Ivana Kolar/terme-tuhelj.hr/Samir Ceric Kovacevic

Koristimo kolačiće za analiziranje našeg prometa i prikupljanje unesenih podataka na kontakt stranici. View more
Prihvati
Odbij
Scroll to Top