Prije dvije godine Pagani je otkrio Utopiju. Interno poznat kao Project C10, dolazi u oblicima Roadster i Coupé, što je odluka koja se razlikuje od prethodnih modela gdje su verzije roadstera slijedile svoje coupé modele. Ovaj dvostruki razvoj omogućio je Paganiju da zadovolji entuzijaste koji su dugo raspravljali o čišćem izrazu između zatvorene i otvorene kabine.
Ljubitelji Gran Turisma često su rastrgani između agilnosti coupéa i uzbudljive otvorenosti roadstera. Paganijevo rješenje bilo je jednostavno, ali revolucionarno: ponudite obje verzije bez ugrožavanja performansi. Utopia Roadster odgovara svom coupé bratu u lakoći i dinamičnoj snazi, izazivajući ideju da samo zatvorene kabine mogu pružiti vrhunske performanse.
Dizajn, koji vodi Horacio Pagani, održava kontinuitet između dvije verzije. Elegantna leptir vrata, zaštitni znak Paganijevog dizajna, prisutna su u oba modela. Kada se odlučite za iskustvo na otvorenom, tvrdi krov se može ukloniti i postaviti na postolje, pretvarajući se u umjetničko djelo, dok mekani krov, prikladno pohranjen iza sjedala, nudi drugu kabriolet opciju.
Ulazak u Utopia Roadster otkriva unutrašnjost u kojoj se luksuz susreće s funkcionalnošću. Podne prostirke, koje podsjećaju na teksturu vanbrodskog čamca, i redizajnirani ključ odražavaju profil otvorene verzije. Jedan veliki krovni prozor tvrdog krova ispunjava unutrašnjost svjetlom, stvarajući poseban ugođaj čak i kada je zatvoren. Kada se ukloni, veza s prirodom je trenutna, s okolnim krajolikom i suptilnim promjenama zraka koje poboljšavaju iskustvo vožnje.
Prilagodba je najvažnija. Uz gotovo beskrajan izbor boja i materijala, svaki automobil postaje jedinstveni izraz ukusa svog vlasnika. Paganijeva predanost detaljima proteže se i na predmete za prtljagu, s dva odgovarajuća kovčega izrađena od karbona presvučenog kožom i ukrašena Paganijevom prepoznatljivom elipsom, koja se mogu spremiti u pretince pored motora.
Predanost Horacia Paganija naprednim kompozitnim materijalima blista u Utopia Roadsteru. S težinom od samo 1.280 kg, ovaj hiperautomobil postiže nevjerojatnu lakoću i strukturalni integritet. Monokok šasija, redizajnirana za optimalnu krutost, izbjegava teška pojačanja koja su obično potrebna za kabriolete.
Aerodinamika je igrala presudnu ulogu. Detaljne studije u zračnom tunelu osigurale su mali otpor i značajnu potisnu silu bez izbočenih dodataka. Strujanjem zraka se stručno upravlja oko vozila, poboljšavajući performanse i stabilnost.
Srce Utopia Roadstera je Pagani V12 motor, razvijen u suradnji s Mercedes-AMG-om. Ovo čudo mehanike isporučuje 864 konjske snage i 1.100 Nm okretnog momenta, nudeći eksplozivno ubrzanje i glatko krstarenje niskim okretajima. Ručni mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa, dizajniran s Xtracom, osigurava besprijekorno upravljanje okretnim momentom i ugodnu vožnju.
Pirellijeve ekskluzivne gume, opremljene naprednim senzorima, komuniciraju sa sustavima kontrole stabilnosti vozila, povećavajući sigurnost i performanse. Okretnost i sposobnost držanja ceste Utopia Roadstera su iznimne, zahvaljujući sofisticiranim sustavima ovjesa i elektroničkom diferencijalu koji eliminira podupravljanje.
Filozofija Pagani Automobili o integraciji umjetnosti i znanosti vidljiva je u svakom detalju Utopia Roadstera. Od ergonomski dizajniranih kontrola do pomno izrađenog ručnog mjenjača, svaki element poboljšava iskustvo vožnje. Upravljač, jedan komad laganog metala, predstavlja primjer Paganijeve predanosti estetskoj i funkcionalnoj izvrsnosti.
Vizija Horacia Paganija o spajanju klasicizma s modernim ostvarena je u Utopia Roadsteru. Crpeći inspiraciju iz raznih kultnih dizajna, ovaj se hiperautomobil ističe u prenapučenom krajoliku vozila visokih performansi. Ograničen na samo 130 komada, po cijeni od 3,1 milijun eura, svaki automobil jedinstveno je remek-djelo koje odražava individualnost svog vlasnika.
Utopia Roadster imat će svoj službeni debi u kolovozu tijekom Tjedna automobila u Montereyu, prikazujući Paganijevu predanost bezvremenskom dizajnu i neusporedivoj izradi. Više o ovom hiperautomobilu pogledajte ovdje.