Land Rover predstavio je svoj najpotentniji i najekstremniji Defender u više od 40 godina povijesti modela – Defender OCTA – i on je doista nešto posebno.
Monumentalni dio onoga što Defender OCTA čini tako posebnim je nedvosmisleno njegov pogonski sklop. Pokreće ga 4,4-litreni V8 koji je opremljen dvostrukim turbopunjačima i blagim hibridnim sustavom – nešto što zvuči kao da bi se moglo naći u egzotičnom sportskom automobilu, a ne u terenskom SUV-u. Opremljen i aktivnim ispušnim sustavom, motor dolazi spojen na automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa.
2025 Defender OCTA izuzetno je sposoban za off-road vožnju, iako se i na asfaltu može pohvaliti performansama koje su više u rangu s vašim prosječnim sportskim automobilom nego SUV-om. Njegov twin-turbo blagi hibridni pogon generira 626 KS i 553 ft-lbs okretnog momenta – iako je također sposoban isporučiti do 590 ft-lbs kada se koristi njegov dostupni Dynamic Launch Mode. Štoviše, njegov aktivni ovjes također se može spustiti, što omogućuje bolju upravljivost na cesti. Njegova ogromna snaga omogućuje mu postizanje maksimalne brzine od 250 km/h i postizanje 100 km/h iz potpunog mirovanja za samo 3,8 sekundi.
Koristeći naprednu postavu zračnog ovjesa 6D Dynamics, Defender OCTA dolazi opremljen zračnim oprugama podesivim po visini i hidrauličkim međusobno povezanim aktivnim amortizerima koji imaju koristi od upotrebe najsuvremenijeg sustava kontrole nagiba i prevrtanja koji omogućuje OCTA-i održavanje gotovo ravnog položaja bilo da ubrzavate, kočite ili skretate – bilo da ste na cesti ili izvan nje. Međutim, hardverske karakteristike OCTA-e tu ne završavaju, budući da se novi model također može pohvaliti vrhunskim Brembo čeljustima sa šest potpora i unapređenim diskovima od 15,7”.
Iako je odmah prepoznatljiv kao nova generacija Defendera, OCTA ipak ima nekoliko primjetnih izmjena na vanjštini. Njegovi blatobrani su masivno prošireni kako bi se otvorio prostor za veće kotače i gume i njihov povećani hod ovjesa. Štoviše, osim što je 1,1” viši, njegov ukupni položaj je proširen za 2,7” – izmjene koje povećavaju njegovu stabilnost i udaljenost od tla. Dno vozila također je prekriveno metalnim štitnikom s jedinstvenim grafitnim premazom.
Defender OCTA daleko je više od snažnog motora i gomile dijelova za performanse na postojećem modelu. Land Roverov najsposobniji Defender ikad mukotrpno je razvijen kako bi se osigurale optimalne performanse u velikom nizu uvjeta, terena i okruženja. Kad se sve zbroji, Defender OCTA prošao je gotovo 14.000 testova koji su ga vidjeli u svim fazama, od ispitivanja izdržljivosti pri velikoj brzini izvan ceste do testiranja na cesti. Krajnji rezultat je super vozilo britanske proizvodnje spreman za terensku vožnju koji je savršeno uklopljen kako bi se optimizirale performanse.
Kad bismo opisali Defender OCTA, više bi zvučao kao besplatna off-road prilagođena ili pustinjska jurilica nego kao proizvodno vozilo luksuzne marke. Kombinacija ekstremnih performansi i luksuza svjetske klase OCTA-u čine drugačijim od gotovo bilo čega drugog na cesti. Naravno, Toyotina TRD Pro linija i Fordovi Raptor modeli mogu se usporediti u pogledu off-roading sposobnosti, iako im u usporedbi s OCTA-om uvelike nedostaje luksuz i udobnost – da ne spominjemo da su značajno smanjeni u snazi.
DEFENDER OCTA EDITION ONE
Uz već divlje impresivnu “običnu” verziju novog luksuznog terenskog vozila, Land Rover također nudi Defender OCTA Edition One koji je standardno opremljen nizom posebnih opcija i bit će dostupan samo u prvoj godini modela proizvodnja. Jedinstveni detalji na Edition One uključuju ekskluzivnu novu faroe zelenu boju, kaki i ebony Ultrafabrics presvlake, paket ukrasa od kovanih karbonskih vlakana i 20” kovane aluminijske naplatke.
Predviđen za službenu javnu premijeru na nadolazećem Festivalu brzine u Goodwoodu 2024., Land Rover Defender OCTA 2025. bit će dostupan za narudžbu u nadolazećim tjednima. Cijene za Defender OCTA počinju od 152.000 USD i 167.800 USD za Defender OCTA Edition One.