Vizionar Splita koji je definirao luksuz u hotelijerstvu.
Nenad Nizić postao je neosporna ikona u svijetu luksuznog hotelijerstva. Njegova priča nije samo o uspjehu, već i o strasti, odlučnosti i nepokolebljivoj predanosti ka savršenstvu.
Prije nego što je postao poznat kao vlasnik hotela Vestibul Palace, dragulja luksuzne hotelijerske scene Splita, Nizić je počeo svoj put u Hajduku, kultnom splitskom nogometnom klubu. No, kako to često biva sa istinskim vizionarima, svoju strast prema izgradnji nečega velikog pronašao je u hotelijerstvu.
Vestibul Palace, (član grupacije Small Luxury Hotels) nije samo hotel. To je iskustvo. Smješten u samom srcu Splita, hotel je istovremeno spoj prošlosti i suvremenosti. Nizić je osigurao da svaki gost koji kroči u Vestibul osjeti duh starog grada, uz dodatak besprijekorne usluge i modernih udobnosti.
Mnoge filmske i sportske zvijezde su zavirile u ove elegantne prostore. Neki od njih su zadržali svoj identitet tajnom, dok su drugi uživali u šetnji Dioklecijanovim podrumima i slikovitim ulicama Splita, poput Christoper Nolana, Kimi Räikkönena i drugih. Vestibul Palace postao je omiljeni izbor za one koji traže diskretnost i luksuz.
Njegov rad nije ostao nezapažen ni među kritičarima. Kada je Vestibul Palace ušao na popis Condé Nast Gold List 2015, to je bilo priznanje ne samo za Nizića, već i za Split kao destinaciju koja privlači najzahtjevnije putnike.
Ta strast prema hotelijerstvu i beskompromisna posvećenost kvaliteti dovela ga je do pozicije predsjednika udruge jedinstvenih hrvatskih hotela – Impresia, gdje vodi put ka stvaranju nezaboravnih iskustava za putnike širom svijeta. Ova udruga okuplja pomno birane i jedinstvene luksuzne hotele, a njezin cilj je pružiti gostima posebna, autentična i domaća iskustva. Impresia promiče prepoznatljivost Hrvatske kao luksuzne, cjelogodišnje destinacije.
Ali Nizić nije samo poslovni čovjek, već i poznavatelj dobrog stila. Poznat po svom sofisticiranom ukusu, ljubitelj je modnih marki poput Ermenegildo Zegna, Fay i Tod’s, koje su simboli elegancije i luksuza. I ne zaboravimo njegovu strast prema satovima, gdje Rolex i IWC Schaffhausen zauzimaju posebno mjesto na njegovoj ruci.
On je i zaljubljenik u klasične automobile, oldtimere koji odišu elegancijom i poviješću. Ta ljubav prema automobilima iz prošlih vremena odražava se i u njegovom poslovanju, gdje svaki detalj u hotelu Vestibul nosi pečat prošlosti i tradicije.
Što za Vas osobno predstavlja luksuz i kada ste se prvi put sreli s nekim luksuznim iskustvom?
Kada sam 1996. bio u Engleskoj, na Europskom nogometnom prvenstvu, bili smo smješteni u jednom londonskom hotelu, ali jedan naš prijatelj je spavao u drugom hotelu, u Soho-u, i jedno jutro zvao nas je da dođemo do njega na doručak. Kad smo došli ispred hotela, vidio sam jedan mali znak na kojem je pisalo Small Luxury Hotels of the World. Čim smo ušli unutra osjetili smo razliku takve vrste hotela naspram drugih hotela. Sam taj luksuz, uz uređenje hotela, očitavao se i na njihov usluzi, koja je bila na vrhunskom nivou. Bili smo i na Wimbledonu, i sam taj događaj, popračen vrhunskim brendovima, zračio je luksuzom. Također, kroz moja putovanja u Italiju, upoznao sam brendove Ermenegildo Zegna i Tod’s, koji uz vrhunsku udobnost nude i vanserijsku kvalitetu, te spajaju moderno i klasično.
Koji je bio prvi, malo luksuzniji automobil koji ste kupili?
Uvijek mi je bio pojam Porsche, dok su drugi maštali o Mercedesu i BMW-u, meni je taj Porsche bio nedostižan san, pa sam rekao čim zaradim nešto novca kupiti ću taj auto, ali ne na leasing ili slično, nego kada budem imao dovoljno onda ga kupujem. Tako da, svoj prvi Porsche sam kupio 2004. godine. Ne samo da se u njemu osjećaš lijepo, nego on odiše i miriše posebnim mirisom. I često s njim odem na sajam u Cannes, i uživam po Azurnoj obali.
Tko su bili uzori ili inspiracija u poslovnom svijetu luksuza?
Biti dio grupacije Small Luxury Hotels of the World za mene je bio san. Kako sam bio u sportu, u Hajduku, uvijek sam se pitao kako zaigrati za Real Madrid, kako doći do velikog tima. Trebaš proći sve od početka, od malih nogu, to je jedini put. I upravo zbog toga što to nisam uspio kroz sport, otvorilo mi se kroz posao, tako da smo 2012. godine ušli u tu grupaciju SLH, i osjetili pripadnost svjetskoj hotelskoj eliti.
Koji je bio cilj kada ste planirali otvoriti Vestibul Palace?
Ja sam uvijek sebe pitao, koje ja goste želim da dođu u hotel Vestibul? Rekao sam – poslovna i svjetska kulturna elita. Svi su se smijali, a na kraju moji gosti su bili poznati filmski redatelj Christopher Nolan, vozač Formule 1 Kimi Räikkönen, trener američkog nogometa Bill Belichick, i drugi. Uvijek mi je bila krilatica – ako je Goran Ivanišević osvojio Wimbledon, a došao je s pozivnicom, tada kao 125. tenisač svijeta, zašto onda moj hotel ne bi mogao biti među najboljim hotelima na svijetu. A to je i motiv za mlade ljude, da se ne predaju.
Postoje li nedostaci luksuznog života?
Drugi segment luksuza je vrijeme, imati vremena, to je luksuz. Naći neku granicu, kada u jednom momentu kažeš, evo to je to, a s druge strane imaš težinu zadržati taj nivo luksuza. U hotelijerstvu, zadržati nivo luksuza je vrlo izazovno, a i malo naporno.
Što hotel Vestibul Palace čini posebnim i jedinstvenim u odnosu na druge hotele?
Novinarka Condé Nast Travellera napisala je, ‘kada netko dođe po tebe na aerodrom s luksuznom limuzinom, dovede te u hotel, a sutra ujutro s jahtom napravite izlet po otocima, možda to možeš doživjeti bilo gdje u svijetu. Ali da spavaš u sobi okruženoj zidovima iz 3. stoljeća, to je samo u hotelu Vestibul u Splitu’. I to je ta jedinstvena priča. A i primjer smo jednog održivog, cjelogodišnjeg turizma koji zahtjeva i jedan kontinuitet s ljudima, osobljem hotela.
Dizajn i arhitektura hotela, kako je odabrana estetika da odražava osjećaj luksuza i postoje li jedinstveni elementi dizajna koje gosti možda neće odmah primijetiti?
Gosti koji imaju taj štih, taj poseban ukus, oni to primjete. Na mojim putovanjima, stekao sam dojam kako bi volio da hotel izgleda unutra, dio inspiracije je bio i Bulgari Hotel u Milanu. Ali kroz priču sa arhitektima i izvođačima krenuli smo u razradu kakav bi to namještaj najbolje odgovarao hotelu. Svaki stol je rađen isključivo za hotel, po mjeri (bespoke), korišteni su samo prirodni materijali, trudili smo da bude kvalitetno i bezvremenski.
Koji su vaši kratkoročni ili dugoročni ciljevi i planovi za razvoj i unapređenje hotela?
Moderan, poslovni gost, pogotovo van sezone, traži wellness. Tako da imamo u planu napraviti wellness dio, u zgradi do hotela, sa malim bazenom u podrumu, u prizemlju bi bili sadržaji kao dnevni boravak, multifunkcionalni, za sastanke i evente, a na katovima još nekoliko soba, kao dodatni kapacitet.
Koji su problemi malih hotelijera?
Mali kapaciteti, a ako želite imati vrhunsku uslugu moraš imati najmanje dva zaposlena po sobi. Onda se javlja situacija da imaš mali kapacitet soba, a velik broj ljudi, pa su troškovi veliki. Ja sam to riješio povećanjem kapaciteta, kupio sam još jedan objekt u blizini, i to mi je pomoglo da napravim jedan kontinuitet, i da imam nekakvu održivost.
Imate li lokalnu potporu ili potporu Turističke zajednice ili Ministarstva turizma?
Najviše mi je pomoglo Ministarstvo turizma, u početku sam dignuo kredit preko HBOR-a, a Ministarstvo je tada subvencioniralo kamatu. I danas odnos sa Ministarstvom je odličan, pogotovo sa ministricom Nikolinom Brnjac, koja je potpora i u Udruzi jedinstvenih hrvatskih hotela – Impresia. Ne mogu zaobići ni HTZ i njihova predstavništva u svijetu, pogotovo u Americi, s kojima imamo jako dobra iskustva. Kad govorimo o lokalnoj situaciji, uvijek je to najteže, dokazat se u samom Splitu, to ne ide lako. Zadnjih godina, županijska turistička zajednica, kad govorimo o vidljivosti na društvenim mrežama i prepoznatljivosti, radi dobar posao.
Od prvog koraka u hotelijerstvu, Nenad Nizić bio je predodređen za uspjeh. Njegova sposobnost da uoči potrebe gostiju i pretvori ih u stvarnost učinila je da se njegovo ime brzo proširi kroz krugove zahtijevne klijentele. Svaki detalj u hotelu Vestibul Palace odražava njegovu strast prema savršenstvu i beskompromisnu predanost kvaliteti. Njegova priča ostaje inspiracija za sve nas, to je priča o strasti, predanosti i istinskom luksuzu koji dolazi iz srca.
Drugi dio intervjua možete pogledati na podcastu Digitalni Hotel, a u nastavku donosimo kratak video našeg druženja.