Njemački graditelj jahti Mayla predstavio je novu vrstu plovila koje spaja sveobuhvatne performanse glisera s luksuzom jahte.
Mayla GT od 44 stope (13,5 m) izgleda poput vrha harpuna koji je spreman razdvojiti molekule zraka i vode dok juri prema troznamenkastoj najvećoj brzini. Kupci mogu birati između punog izbora plinskih, dizelskih, električnih i hibridnih pogonskih sklopova, snage preko 3000 KS za brzine do 100 čvorova (185 km/h/115 mph).
Namjera osnivača Mayle, Christophera Gelsdorfa i Oliviera Arnaulta bila je stvoriti super jahtu s kombinacijom snage, brzine, ekološke prihvatljivosti i luksuza kakve oceani nisu vidjeli. Osnovali su tvrtku Mayla krajem 2021., doveli tim stručnjaka za jahte, dizajnirali, razvili i izgradili prvi brod, a sada održavaju svjetsku premijeru Mayle GT na Boat Düsseldorfu 2024.
Kao dio tog vrhunskog tehnološkog paketa, Mayla GT koristi sve trikove kako bi plovilo ostalo što je moguće uglađenije, i kako bi se dodatno poboljšala dinamika na vodi. Tu je duboki V jednotrup s dvostrukim poprečnim stepenicama i patentiranim Petestep deflektorima. Poprečne stepenice uvode mjehuriće zraka ispod trupa, povećavajući najveću brzinu. Petestep deflektori, u međuvremenu, usmjeravaju prskanje vode prema dolje i prema natrag kako bi smanjili potrošnju energije do 35%, povećali stabilnost, smanjili buku i omogućili sveukupno učinkovitije upravljanje.
Stvarne brojke najveće brzine ovise o specifičnom paru motora koji kupac odabere za pogon. Premijerno plovilo u Düsseldorfu ima par V8 motora s kompresorom od 650 KS. Razvijen u stalnoj suradnji između GM Marine i Ilmora, svaki od tih V8 je pomorska verzija GM-ovog dobro poznatog LT4, C7 Corvette i Cadillac Blackwinga.
Oni koji ga žele dodatno pojačati mogu odabrati modele s plinskim motorom GTR od 2200 KS ili GTR-R od 3100 KS, koji maksimalnu brzinu postižu na 80+ čvorova (148+ km/h/92 mph) i 100+ čvorova, odnosno. Kupci koji više vole održivost nego brzinu htjet će bolje pogledati potpuno električni E-GT model od 2.200 KS i 50 čvorova ili dizel-električnu hibridnu E-GTR verziju koja spaja isti električni pogonski sklop s dizelskim motorom od 400 KS, postižući najveću brzinu do 60 čvorova (111 km/h/69 mph). Tu je i dizel GTO model od 1700 KS.
Ispod palube, GT ima kabinu s bračnim krevetom, kaučem, ormarom i umivaonikom, gornjim dijelom s odvojenim tušem; sustav za zabavu s televizorima i vrhunskim audio zvučnicima. Plovilo nosi 200 litara svježe vode i ima sustav tople vode od 22 L. Klima uređaj je dostupan po izboru.
Debitantski GT koji se prikazuje na Boat Düsseldorfu s početnim pogonskim sklopom imati će cijenu između 1,6 i 1,7 milijuna eura, ovisno o opcijama koje kupac želi. Više o ovom plovilu pogledajte ovdje.