Proizvođač luksuznog nakita i satova Chopard tiho je otvorio “anti-hotel” u srcu Pariza. Mnogo toga o prvom hotelskom projektu tog brenda – počevši od njegovog imena, 1 Place Vendôme, i neobičnog nedostatka fanfara i samopromocije u objektu – isprva se čini netipično.
Uoči službenog otvorenja 15. studenog, nije bilo uobičajene bujice objava na društvenim mrežama od influencera u kućnim ogrtačima, koji su se pretvarali da se prirodno bude u jednoj od luksuznih 15 soba i apartmana, niti kremastih kolača u kafiću i doručka od kroasana estetski postavljenih na nepospremljene, izgužvane krevete.
Sam hotel, koji zauzima katove iznad postojećeg butika Chopard na otmjenom trgu Place Vendôme, također nije lako zamijetiti jer nema upadljivog natpisa koji bi najavio njegovu prisutnost.
To je vrsta diskrecije koja je u skladu s jednim od najinspirativnijih životnih stilova današnjice: tihi luksuz. Ali također utjelovljuje jedan od većih marketinških trendova u svijetu luksuza, stealth launch.
“Živimo u doba u kojem, kada lansirate svoje proizvode, to se radi uz veliku marketinšku kampanju i veliki događaj. Sve je to nekako ceremonijalno”, rekao je Karl-Fritz Scheufele u intervjuu za CNN. Karl-Fritz treća je generacija obitelji Scheufele — vlasnika Choparda od 1963. — i glasnogovornika hotela. “Željeli smo raditi stvari drugačije… Na vrlo ciljan način.”
To je značilo izravno povezivanje s vrhunskim putničkim agencijama, odabiranje njihovih PR kanala i otvaranje objekta samo VIP Chopardovim klijentima (što znači da nema svraćanja samo na piće u bar).
“Rastuća klijentela je ta koja traži ekskluzivnost i privatnost”, dodao je projektni savjetnik Didier Le Calvez, veteran u ugostiteljstvu čiji portfelj uključuje luksuzne hotele kao što su Four Seasons George V i Le Bristol u Parizu te The Plaza i The Pierre u New Yorku . “Željeli smo stvoriti polu-privatni hotel, poput stvarno lijepe obiteljske rezidencije.”
Hotel nema recepciju, tako da nema onih scena gostiju koji jure u redu za prijavu ili odjavu. Samo monumentalni kameni kamin iz 18. stoljeća, veliko stubište i, u suptilnom znaku naslijeđa hotela, ogromna instalacija ogrlice od akvamarin murano staklenih perli umjetnika Jean-Michela Othoniela. Umjesto toga, prijava se obavlja za malim stolom na drugom katu, gdje su zajednički prostori raspoređeni poput velebnog dvorca: salon, knjižnica, bar i tajni salon za cigare nadahnut kineskim jezikom skriven iza zida od lažnih polica za knjige.
Na istom katu nalazi se i jedan od krunskih dragulja hotela, “Zimski vrt”, dnevna soba sa staklenim krovom okupana prirodnim svjetlom, postavljena naspram mozaičkog murala koji odaje počast kolekciji životinjskog svijeta Maison Chopard. S tisućama poliranih dragih kamenja — zvanih cabochons — prikazuju egzotičnu scenu džungle s paunovima, leopardima, majmunima i leptirima.
Nekorištenje imena Chopard strategija je koja je obrnuta od Bulgarija, jednog od prvih lidera u luksuznim modnim hotelima koji je računao na prepoznatljivost robne marke kako bi popunio svoje hotelske sobe. Ali ide u korak s Audemars Piguetom i Christianom Louboutinom, koji su nedavno otvorili nekretnine pod različitim imenima, Hôtel des Horlogers odnosno Vermelho.
Pozlaćeni apartman Chopard na šestom katu podiže luksuz na još veći nivo, blješti s kristalnim lusterima obješenim sa stropa od 17 stopa, mramornim kaminom i voluminoznim baldahinom na krevetu koji podsjeća na Versailles. Cijene apartmana počinju od 14.000 € po noćenju, a običnih sobe od 1400 eura. Više o hotelu ovdje.