Masivni električni coupe za 2024. je dokaz da se Rolls Royce ne treba bojati za EV budućnost.
Elektrifikacija više odgovara Rolls-Royceu nego bilo kojoj drugoj marki. Uostalom, desetljećima je ovaj vrlo ekskluzivni proizvođač automobila neumorno radio na ugađanju svojih V-12 motora tako da budu gotovo tihi. Ali čak i u kontekstu prethodnih Rolls-Roycea, električni Spectre predstavlja korak više. Ako se slažete s mišljenjem glavnog inženjera Mihiara Ayoubija da je “tišina luksuz”, tada je Spectre vrlo vjerojatno najluksuznije vozilo ikada.
Iako je istina da električni motori stvaraju mnogo manje buke od motora s unutarnjim izgaranjem, osobito pod velikim opterećenjima, to je samo jedan od tri glavna izvora buke. Što se tiče druga dva – buka koja se širi s ceste i vozilo koje „reže“ okolni zrak – električna vozila nemaju posebnu prednost.
Spectre je toliko tih da iskustvo vožnje uništava iskustvo vožnje svakog drugog vozila, uključujući ostatak Rollsove linije. U usporedbi s vožnjom u Cullinan SUV-u, jednom od najtiših vozila (62 decibela pri brzini od 70 mph), Spectre je toliko tiši da bi mogli pomisliti da bi jedan od Cullinanovih prozora mogao biti lagano otvoren.
Međutim, prvi električni RR tvrtke znači puno više od pukog nedostatka buke. Njegove gume kotrljaju se bez trenja glatkim cestama, da biste mogli povjerovati da lebdite iznad ceste, iako oštri udari prizemljuju i služe kao podsjetnik na težinu kotača od 23 inča i 32 inča visokog Pirellija P Zero PZ4.
Spectre nema postavke načina vožnje koje se mogu odabrati, nudi jednu izvrsnu melodiju bez davanja vozačima brojnih načina da je zeznu. Iz istog razloga nema audio postavki. Jedini drugi izbor koji se odnosi na pogonski sklop je buka Rolls-Roycea koja se mijenja prema snazi motora; zvuči poput zlokobne futurističke oluje koja je prilično udaljena, a ubrzanje do 60 mph u niskom rasponu od četiri sekunde i otprilike odgovara performansama V-12 modela marke.
Ti prednji i stražnji sinkronizirani motori pobuđeni strujom posuđeni su od matične tvrtke BMW. Tu je motor od 255 KS sprijeda i snažnija stražnja jedinica od 483 KS iz iX M60 i i7 M70. Baterija od 102,0 kWh također se dijeli s BMW-om i koristi iste ćelije iz CATL-a. Najveća snaga je 577 konjskih snaga i gotovo je jednaka najnovijem twin-turbo V-12 u limuzini Phantom. Ayoubi kaže da Spectre koristi gotovo 180 kg materijala za prigušivanje zvuka, kao i u drugim Rolls-Royceima, a baterija od 700 kg još je jedan učinkoviti “pokrivač” buke.
Kupci marke RR nisu zainteresirani za stilsko odstupanje jer Rolls-Royce sve svoje modele prebacuje na električni pogon do 2030. Stoga dugi poklopac motora i velikodušni omjer ploče i osovine ostaju, iako se ispod poklopca motora nema puno toga za vidjeti. Jedina stvar koja ne zadivljuje je preveliki poklopac priključka za punjenje. Rolls je preoblikovao i optimizirao svaku površinu iznad i s donje strane, što je dovelo do doprinosa koeficijentu otpora od impresivnih 0,25 (u odnosu na 0,31 za Phantom Coupe). Čak doprinosi i ukras Spirit of Ecstasy koji izlazi iz prednjeg dijela i stoji nešto niže s njezinim lepršavim ogrtačima. Lamele rešetke su uglavnom zatvorene jer rashladni zrak nije potreban. Dugačka od gotovo pet stopa, vrata automobila najduža su koja je Rolls ikada proizveo, zbog čega dobivaju sekundarni stabilizirajući zasun.
Tvrtka kaže da je istraživanje koje su napravili s potencijalnim vlasnicima pokazalo da su oni gotovo isključivo zainteresirani za punjenje kod kuće i da je procijenjeni domet Spectrea od 420 km dovoljan. Oni koji putuju dalje vjerojatno bi odabrali neko drugo vozilo iz svog osobnog voznog parka.
Cijene počinju od 422.750 USD, ali s naizgled beskonačnom količinom mogućih prilagodbi, pa tvrtka kaže da očekuje da će većina vozila iznositi više od 500.000 USD.
Rolls kaže da su 40 posto onih koji su naručili Spectre, kupci koji prvi put kupuju RR, a prva godina proizvodnje, otprilike 2500 automobila, već je rasprodana. Isporuke počinju u studenom 2023.
Spectre je ono najčudesnije iracionalno vozilo – veličine BMW-a serije 7 sa samo dvoja vrata. Čini se poznatim, ali predstavlja ultratihi put naprijed za Rolls-Royce.